Processing

Recruitment

Human Resource Management

Human Resource Development

Recruitment News

Top-News
1

Forms of Corporate Training Help Employees Develop Comprehensively

Explore popular forms of corporate training today: on-the-job training, off-the-job training, e-learning and coaching & mentoring to help improve skills and develop sustainable human resources.

Top-News
2

WHAT IS A JOB DESCRIPTION? HOW TO WRITE AN EFFECTIVE JOB DESCRIPTION

Learn what a resume is, how to write a professional resume, and the benefits of a resume in recruiting. Detailed instructions to help attract candidates effectively.

Top-News
3

HR Tech: Key Trends and Effective Applications in Businesses

Discover key HR Tech trends and how businesses use technology to improve hiring, HR management, and overall performance.

Top-News
4

What Is Leadership? Essential Qualities Every Manager Needs Today

Discover the essential qualities of effective managers, key leadership skills, and practical ways to develop strong leadership in modern organizations.

Top-News
5

What Is Pro Bono? Benefits and Drawbacks of Pro Bono Activities in Business

Discover what Pro Bono means, its benefits and limitations in business. Learn how it fosters both social impact and employee growth.

Top-News
6

Organizational Chart: Business Benefits & HR Strategy

Learn what an organizational chart is, its benefits for businesses, and how to link org charts with HR strategy to optimize performance.

Top-News
7

How to Optimize Workforce Allocation for Higher Productivity

Learn how workforce optimization boosts productivity and enhances efficiency through effective planning and employee allocation strategies.

Top-News
8

AI in Recruitment – How HR Uses AI to Optimize Costs & Streamline Hiring

Discover how AI in recruitment empowers HR, reduces hiring costs, and streamlines implementation processes.

Top-News
9

How to Reduce Risks and Choose the Right Person in Job Interviews

Learn how to reduce hiring risks through interviews and identify candidates who align with your company culture and values.

Top-News
10

MỨC LƯƠNG CÓ PHẢI LÀ YẾU TỐ ĐẦU TIÊN THU HÚT NHÂN TÀI?

Trong môi trường kinh kinh doanh mà tính cạnh tranh ngày càng trở nên khốc liệt, nhân tố con người ngày càng trở nên quan trọng, vì vậy mà các doanh nghiệp phải có những chính sách để có thể thu hút được nhân tài, giữ chân được họ cống hiến cho công ty, điều đó không hề dễ dàng nếu như không có chiến lược cụ thể.


View Statistics List 
1

WHAT IS A JOB DESCRIPTION? HOW TO WRITE AN EFFECTIVE JOB DESCRIPTION

Learn what a resume is, how to write a professional resume, and the benefits of a resume in recruiting. Detailed instructions to help attract candidates effectively.

2

Pyramid Organization: Optimal or Obsolete?

Explore the pyramid scheme and the truth behind the pyramid scheme. Is it the optimal way to organize or is it outdated?

3

Ý THỨC TỔ CHỨC KỶ LUẬT CẦN THIẾT CHO DOANH NGHIỆP

Doanh nghiệp của bạn chưa có các quy tắc rõ ràng? Bạn không biết phải làm gì để đưa công ty đi theo quỹ đạo ổn định? Bạn không biết làm thế nào để xây dựng một kỷ luật chung cho công ty? Những thông tin chia sẽ dưới đây sẽ giúp bạn giải quyết vấn đề mà doanh nghiệp hiện tại đang mắc phải.

4

What is Self-Change? The Meaning of Changing Yourself

What is personal transformation? Discover what it means to transform yourself and how to create an effective change plan to live a more positive, successful life every day.

5

ĐẠO ĐỨC NGHỀ NGHIỆP LÀ GÌ? CÁC YẾU TỐ XÁC ĐỊNH ĐỂ ĐẠO ĐỨC NGHỀ NGHIỆP?

Chuẩn mực đạo đức của công ty cũng là một trong những yếu tố xác định đạo đức nghề nghiệp. Khi một công ty phát triển lớn hơn, tiêu chuẩn của đạo đức có xu hướng tăng. Bất kỳ hành vi phi đạo đức hay hành vi gây nguy hiểm cho danh tiếng, hình ảnh công đều được lên án gay gắt. Do đó, hầu hết các công ty đang rất thận trọng trong vấn đề này. Họ ban hành hướng dẫn cụ thể cho cấp dưới của họ liên quan đến các công việc cụ thể tại công ty.

6

What Is Leadership? Essential Qualities Every Manager Needs Today

Discover the essential qualities of effective managers, key leadership skills, and practical ways to develop strong leadership in modern organizations.

7

Golem Effect at Work: How It Hurts Performance & Teams

Discover the Golem effect in organizations and how HR and managers can prevent its impact on employee motivation, engagement and performance.

8

How to Enhance the Sense of Responsibility Among Employees?

Learn how to enhance employees' responsibility and accountability in the workplace to achieve optimal work efficiency and a positive work environment.

9

Work Stress: Practical Ways to Reduce Pressure Daily

Learn what causes stress at work and discover simple, practical ways to reduce stress, protect your mental health and stay productive every day.

10

5 BƯỚC TRONG QUY TRÌNH TUYỂN DỤNG NHÂN SỰ

Nhân viên là những nguồn lực quan trọng ảnh hưởng trực tiếp đến sự phát triển công ty, tìm được những người tài giỏi hay những người phù hợp với yêu cầu công việc là rất quan trọng. Vì vậy bộ phận nhân sự nói riêng và toàn công ty nói chung khi có nhu cầu tìm người mới tìm nên tham khảo quy trình tuyển dụng nhân sự để tránh dài dòng và tốn kém.


Xem thống kê danh sách 
1

WHAT IS A JOB DESCRIPTION? HOW TO WRITE AN EFFECTIVE JOB DESCRIPTION

Learn what a resume is, how to write a professional resume, and the benefits of a resume in recruiting. Detailed instructions to help attract candidates effectively.

2

Pyramid Organization: Optimal or Obsolete?

Explore the pyramid scheme and the truth behind the pyramid scheme. Is it the optimal way to organize or is it outdated?

3

What is Self-Change? The Meaning of Changing Yourself

What is personal transformation? Discover what it means to transform yourself and how to create an effective change plan to live a more positive, successful life every day.

4

ĐẠO ĐỨC NGHỀ NGHIỆP LÀ GÌ? CÁC YẾU TỐ XÁC ĐỊNH ĐỂ ĐẠO ĐỨC NGHỀ NGHIỆP?

Chuẩn mực đạo đức của công ty cũng là một trong những yếu tố xác định đạo đức nghề nghiệp. Khi một công ty phát triển lớn hơn, tiêu chuẩn của đạo đức có xu hướng tăng. Bất kỳ hành vi phi đạo đức hay hành vi gây nguy hiểm cho danh tiếng, hình ảnh công đều được lên án gay gắt. Do đó, hầu hết các công ty đang rất thận trọng trong vấn đề này. Họ ban hành hướng dẫn cụ thể cho cấp dưới của họ liên quan đến các công việc cụ thể tại công ty.

5

What Is Leadership? Essential Qualities Every Manager Needs Today

Discover the essential qualities of effective managers, key leadership skills, and practical ways to develop strong leadership in modern organizations.

6

How to Enhance the Sense of Responsibility Among Employees?

Learn how to enhance employees' responsibility and accountability in the workplace to achieve optimal work efficiency and a positive work environment.

7

07 BÍ QUYẾT GIÚP BẠN VIẾT NHẬT KÝ BẰNG TIẾNG NHẬT ĐƠN GIẢN

Khi đụng đến kỹ năng viết tiếng Nhật, mấy ai tự tin mình thành thạo. Vậy nên hãy, học nhanh 7 bí kíp sau để luyện viết tiếng Nhật không còn là nỗi sợ của bạn nữa.

8

What is QCD? How to Apply QCDs to Help Businesses Improve Production Efficiency

What is QCD? Explore QCD & QCDs – manufacturing management models that optimize quality, cost and delivery time. Learn how to apply QCD to improve performance and compete effectively in the digital age.

9

Exploring Written Communication: Benefits and Challenges

Explore the benefits and challenges of written communication, from ease of storage to issues of spatial and temporal misunderstanding, and strategies for optimizing its effectiveness.

10

How to reduce operational costs in business?

Explore strategies to reduce operating costs and optimise operational expenses in the business, thereby enhancing economic efficiency.


Xem thống kê danh sách 
1

What Is Leadership? Essential Qualities Every Manager Needs Today

Discover the essential qualities of effective managers, key leadership skills, and practical ways to develop strong leadership in modern organizations.

2

What is Self-Change? The Meaning of Changing Yourself

What is personal transformation? Discover what it means to transform yourself and how to create an effective change plan to live a more positive, successful life every day.

3

NHỮNG THÁCH THỨC TRONG QUẢN LÝ NHÂN SỰ

Công việc quản lý nhân sự không hề dễ dàng gì, nhất là khi nguồn nhân lực còn yếu kém. Người quản lý nhân sự chưa được chuyên nghiệp.

4

WHAT IS A JOB DESCRIPTION? HOW TO WRITE AN EFFECTIVE JOB DESCRIPTION

Learn what a resume is, how to write a professional resume, and the benefits of a resume in recruiting. Detailed instructions to help attract candidates effectively.

5

ĐẠO ĐỨC NGHỀ NGHIỆP LÀ GÌ? CÁC YẾU TỐ XÁC ĐỊNH ĐỂ ĐẠO ĐỨC NGHỀ NGHIỆP?

Chuẩn mực đạo đức của công ty cũng là một trong những yếu tố xác định đạo đức nghề nghiệp. Khi một công ty phát triển lớn hơn, tiêu chuẩn của đạo đức có xu hướng tăng. Bất kỳ hành vi phi đạo đức hay hành vi gây nguy hiểm cho danh tiếng, hình ảnh công đều được lên án gay gắt. Do đó, hầu hết các công ty đang rất thận trọng trong vấn đề này. Họ ban hành hướng dẫn cụ thể cho cấp dưới của họ liên quan đến các công việc cụ thể tại công ty.

6

5 BƯỚC TRONG QUY TRÌNH TUYỂN DỤNG NHÂN SỰ

Nhân viên là những nguồn lực quan trọng ảnh hưởng trực tiếp đến sự phát triển công ty, tìm được những người tài giỏi hay những người phù hợp với yêu cầu công việc là rất quan trọng. Vì vậy bộ phận nhân sự nói riêng và toàn công ty nói chung khi có nhu cầu tìm người mới tìm nên tham khảo quy trình tuyển dụng nhân sự để tránh dài dòng và tốn kém.

7

LÀM GÌ KHI RẢNH RỖI Ở CÔNG TY

Trong suốt quá trình đi làm, sẽ có thời gian rãnh rỗi ở văn phòng. Nhưng bạn cảm thấy nhàm chán vì vậy bằng mọi cách hãy tận dụng khoảng thời gian rảnh rỗi ấy thật là có ích để thấy rằng chúng ta không hối tiếc khi nhìn lại.

8

TIÊU CHÍ ĐÁNH GIÁ SỰ HÀI LÒNG TRONG CÔNG VIỆC CỦA BẠN

Bạn có hứng thú với công việc hiện tại hay phải cố gắng đi làm mỗi ngày? Bạn có hài lòng với vị trí hiện tại hay không? Hầu như chúng ta đều dành nhiều thời gian cho nơi làm việc, vì thế đừng tự ép mình làm công việc mà bạn không cảm thấy vui vẻ. Hãy tự kiểm tra sự hài lòng với công việc của bạn qua những tiêu chí sau đây.

9

PHONG CÁCH LÀM VIỆC CỦA NGƯỜI NHẬT

Bạn có biết nơi nào chỉ dành cho những con người làm hết sức chơi hết mình không, tôi biết có một nơi mà ở đó là những con người làm việc chăm chỉ, sáng tạo suốt cả ngày nhưng không hề than phiền về điều đó, một phong cách làm việc riêng đã tạo nên nền văn hóa doanh nghiệp hàng đầu trên thế giới, bạn đã từng nghe đến cái tên Honda, Toyota, Missushita…

10

MỨC LƯƠNG CÓ PHẢI LÀ YẾU TỐ ĐẦU TIÊN THU HÚT NHÂN TÀI?

Trong môi trường kinh kinh doanh mà tính cạnh tranh ngày càng trở nên khốc liệt, nhân tố con người ngày càng trở nên quan trọng, vì vậy mà các doanh nghiệp phải có những chính sách để có thể thu hút được nhân tài, giữ chân được họ cống hiến cho công ty, điều đó không hề dễ dàng nếu như không có chiến lược cụ thể.


Xem thống kê danh sách